Co wybrać do druku ?

Nikt nie twierdzi, że świat druku zmierza ku zastąpieniu rastrowania tradycyjnego technikami FM. SCREEN umożliwia dokonanie wyboru spośród wielu opcji, pomimo, że dla większości prac komercyjnych rastrowanie tradycyjne wydaje się być w zupełności wystarczające.

Jeśli potrzebna jest wyższa jakość bez dokonywania zmian w ustawieniach maszyny, lub jeśli istnieje potrzeba zmieszania w tej samej pracy elementów o wysokiej jakości z tradycyjnymi, wówczas SPEKTA jest dobrym wyborem. Jednakże jeśli drukarnia posiada znacznie wyższe ambicje, wówczas Randot X jest rozwiązaniem pozwalającym wykorzystać do maksimum potencjał jakościowy, jakim dysponują typowe termiczne naświetlarki CtP Screen’a.

Czym się należy kierować, co będzie najlepsze dla danej pracy? Warto mieć na uwadze radę Maco Zwaan’a: trzeba oprzeć się na własnym doświadczeniu i dyskusjach z klientami.

Dlaczego wybrałem Spektę, czyli co mówią użytkownicy :

Andy Cook z firmy Reprolitho, wyjaśnia: „Wyrazistość punktów rastrowych Spekty jest bardzo wysoka, zużywamy znacząco mniej farby otrzymując lepsze rezultaty kolorystyczne, wszyscy są zachwyceni. Definitywnie zniknęły problemy w głębokich cieniach. Jeśli klient nie życzy sobie „rastrowania”, to wiemy, że Spekta da czysty obraz z wyższą jakością barw bez jakichkolwiek widocznych gołym okiem zakłóceń czy interferencji. Dzięki Spekcie staliśmy się bezkonkurencyjni.”

Dyrektor handlowy wydawnictwa ColourStream, John Greene, komentuje następująco: ”Przestawienie produkcji na termiczne CtP przyniosło nam oszczędności materiałowe, chodzi głównie o płyty i chemię. Ważnym jest dla nas fakt, że dzięki PlateRite 4000 z łatwością pracujemy z liniaturą 212 lpi zaś zastosowanie Spekty daje efekt równorzędny z 350 lpi. Z powodzeniem przeprowadziliśmy wiele eksperymentów ze Spektą Screen’a. Działa bez problemów”, kontynuuje John Greene. „Dzięki jakości uzyskiwanej za pomocą Spekty wysunęliśmy się na czołową pozycję wśród kilku konkurujących ze sobą firm. Przejście na technologię termiczną nie mogło być bardziej efektowne.”

Bill Clarke, szef produkcji Hackney Press, mówi: „Uważam, że zrobiliśmy dobry interes inwestując w Spektę. Jesteśmy pod wrażeniem rezultatów zarówno jakościowych jak i ekonomicznych z powodu mniejszego zużycia farby. Absolutną zaletą jest brak mory tam, gdzie występowała wcześniej. Produkujemy najwyższej jakości katalogi na zlecenia projektantów mody z mnóstwem szczegółów prezentowanych na zdjęciach próbek materiałów o urozmaiconej rytmicznej fakturze – Spekta jest idealna do prac tego typu. Pomaga także opanować bardziej skomplikowane obrazy będące rezultatem twórczych eksperymentów dokonywanych za pomocą nowego oprogramowania. I wcale nie chodzi o to, by klienci zauważali i chwalili nas za stosowanie doskonałej techniki rastrowania – wystarczy nam to, że nie zgłaszają pretensji a praca przebiega gładko.”
stacks_image_90E2FAEB-2E5B-4C8D-886B-2B99E47451C3
Craig Singletary, szef działu pre-press w Metaire Printing (Kenner, Louisiana), powiada: “Stosujemy Spektę do rozmaitych prac projektowych. Jest dla nas bardzo cenna ponieważ wyróżnia skomplikowane szczegóły architektoniczne. Umożliwia wyraźną reprodukcję delikatnych cienkich linii, które przy zwykłym rastrowaniu wychodziły źle lub nie udawały się wcale. Jedną z pierwszych prac wydrukowanych ze Spektą była seria broszur ze sprzętem do nurkowania. Każda z nich zawierała między innymi niewielką (2”x2”) fotografię łodzi. Zanim zastosowaliśmy Spektę, wiedzieliśmy, że nazwa łodzi i tak nie będzie widoczna na obrazku. Tymczasem po zastosowaniu Spekty mogliśmy na arkuszu przeczytać nazwę łodzi. Była wystarczająco czysta i możliwa do odczytania za pomocą lupy.”
stacks_image_370D43F5-1B96-4D65-9E26-994480659390
Ściągnij PDF’y o SPEKTA 2 na swój komputer :
(link do strony Ściągnij pliki)
Co to jest SPEKTA ? PDF
SPEKTA 2 AM/FM Hybrid Screening (ang.) PDF
SPEKTA 2 Technical Guide - A revolutionary Screening Method for the Digital Age (ang.) PDF